Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

12 V Bałwanek - projektowanie w scratch.

Witam. Dziś ostatnia, na razie, praca ze scratch. I dla Was i dla mnie to wyzwanie. Dla Was, bo męczycie się, żeby napisać. Ja - żebym sprawdził muszę ją odszukać (wysyłacie w 5 miejsc, niektórzy dwukrotnie), ściągnąć do siebie na komputer, otworzyć. Każda praca to kilka - kilkanaście minut. Dlatego, jeżeli ktoś wysłał pracę, niech jej nie usuwa, aż będzie miał ocenę. Wysyłając w różne miejsca musicie uzbroić się w cierpliwość, aż wszystko odszukam. Ewentualnie prześlijcie jeszcze raz lub podajcie miejsce, gdzie została przesłana

Temat: Bałwanek - projekt w scratch.

Na ostatniej lekcji rysowaliście "pawie oczka". Chodziło o to, żeby nauczyć się korzystać z pisaka oraz rysować koło. Rysownie "bałwanka" polega na tym samym. Jest kilka modyfikacji. 

1. Koła leżą jedno nad drugim, a nie jak do tej pory - jedno w drugim.
2. Dokładamy oczy, nos, buzię, guziki - czyli bardzo małe koła (punkty) w różnych miejscach.
3. Skrypt uruchamia litera, nie flaga jak do tej pory.
Można zrobić to na dwa sposoby. Jeden - piszemy procedurę fragment po fragmencie, aż zakończymy. Druga - wykorzystujemy wszystko co do tej pory było na lekcjach. Ja wybrałem pierwszą opcję. Łatwiej wytłumaczyć, łatwo wychwycić błąd. Poradzicie sobie :)
Proszę analizować fragment po fragmencie. Zwracajcie uwagę na poszczególne zapisy i ich kolejność.

Na pierwszym rysunku - bałwanek - macie procedurę rysowania bałwanka. Składa się z trzech kul różnej wielkości. Wielkość możecie zmieniać, to te liczby wewnątrz procedury. Ja go "zakotwiczyłem" ponieważ za każdym razem był w innym miejscu. Zmniejszyłem również duszka (kota). Linki kopiujecie do przeglądarki i naciskacie "ENTER". Postarajcie się wykonać pracę samodzielnie, to tylko przepisać w odpowiedniej kolejności. Do tego nie potrzeba angażować nikogo dorosłego, tylko własne chęci.

https://sp3legionowo-my.sharepoint.com/:i:/g/personal/slawomir_pniewski_sp3legionowo_pl/EXvPlTUEXT9BpLlAGDOqnAYBSHmUMq9CH2jK3kuz1zYZYA?e=DRO7D5

Drugi rysunek składa się z trzech części, oddzielonych czerwoną kreską, żebyście mieli łatwiej zorientować się, gdzie się kończą poszczególne fragmenty. To rysowanie guzików i "twarzy".
Część I
https://sp3legionowo-my.sharepoint.com/:i:/g/personal/slawomir_pniewski_sp3legionowo_pl/EQqgmz4CAABHr3wD-YMoU1EBQcS6aST96Jt5J_we0lcPKg?e=iAIO2W
Część II
https://sp3legionowo-my.sharepoint.com/:i:/g/personal/slawomir_pniewski_sp3legionowo_pl/EfYIgOzIU0pNoAe982DVi9wBLocpptEJHbSqUIUF0MXd8w?e=0KMhM6
Część III
https://sp3legionowo-my.sharepoint.com/:i:/g/personal/slawomir_pniewski_sp3legionowo_pl/EX6sa3r0zJxInmKaLxH3wroBGlTrxihRRjX34qNSNyYVdA?e=bOqFqj

Dwie uwagi:
1) może pokazać się komunikat, że plik nie ma podglądu - należy pobrać - zadziała.
2) zwróćcie uwagę na sam początek - zaczynamy po naciśnięciu litery (!), a nie jak wcześniej flagi, taka mała zmyłka.

Praca jest na ocenę. Na piątkę, przepisać procedurę, tak aby zadziałała. Na szóstkę - dorysować kapelusz lub miotłę (podpowiedź jak to zrobić na samym początku lekcji - to jest l. mn.)
Miłej pracy.
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat