Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

10 VI Potęgi o podstawach wymiernych.

Dzień dobry. Dziś lekcja z potęgami.

Temat: Potęgi o podstawach wymiernych.

Podręcznik na stronie:
https://szaloneliczby.pl/potegi-sprawdzian-klasa-7/

Zadanie 1. (1pkt) (2x)3 jest równe:
Podnoszę każdą z liczb do potęgi.

Zadanie 2. (1pkt) W Polsce mieszka 38 milionów Polaków, co możemy zapisać w formie notacji wykładniczej jako:
Mamy liczbę 3,... i kilka zer.

Zadanie 3. (1pkt) 49 jest równe tyle samo co:
Cztery do dziewiątej, to pomnożone przez siebie 9 czwórek.

Zadanie 4. (1pkt) Które z tych wyrażeń ma największą wartość?
Minus w nawiasie podnosimy do potęgi, minus przed nawiasem - nie.

Zadanie 5. (1pkt) Prawda czy fałsz?
Podniesienie dowolnej liczby całkowitej do potęgi trzeciej da nam zawsze większy wynik niż podniesienie tej samej liczby do potęgi drugiej.
Liczba całkowita może być liczbą ujemną.

Zadanie 6. (1pkt) Prawda czy fałsz?
(53)7 jest większe od5357.
To są dwa różne działania.

Zadanie 7. (2pkt) Połowa liczby 444 to:
Podobnie jak w poprzednim.

Zadanie 8. (2pkt) Jeżeli 2a=922b=1611c=2715 to:
Sprowadzamy albo do takiej samej podstawy, albo takiego wykładnika i porównujemy.

Teraz otwieramy:
I robimy zadania z potęgami.

Zadanie 1. (1pkt) (−2)0=
To z definicji.

Zadanie 3. (1pkt) Która z tych liczb będzie dodatnia?
Liczymy ilość minusów.

Zadanie 6. (1pkt) Prawda czy fałsz?
[(2)8(6)4]/(4)6 jest liczbą dodatnią.
Również należy policzyć minusy.

Zadanie 7. (1pkt) Prawda czy fałsz?
Jeden procent z liczby (0,01)3 to (0,01)4.
Procent to jedna setna.

Zadanie 8. (1pkt) Prawda czy fałsz?
0,00011 zapisane w notacji wykładniczej to 1,1105.
Trzeba przesunąć przecinek o odpowiednią ilość miejsc.

Zadanie 9. (2pkt) Jaś uważa, że 34 oraz (3)4 dają wynik dodatni. Małgosia uważa, że to nieprawda. Kto ma rację?
Jak w zadaniu 4 na poprzedniej stronie.

Zadanie 10. (2pkt) Jaś twierdzi, że 45+45+45+45 jest mniejsze niż 215. Małgosia uważa, że jest dokładnie na odwrót i że 45+45+45+45 jest większe od 215. Kto ma rację?
45+45+45+45 to nic innego jak 4⋅ 45 czyli 22*(22)5 . Teraz łatwo porównać.

Pozostałe zadania dokończymy po niedzieli.
Miłego weekendu.

  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat