Witam, dziś kończymy projekt z jabłkami - będzie na ocenę. Mamy zrobione ponad połowę, zostały poprawki i dokończenie. Jest też problem - 15 osób nie oddało ostatniej pracy. Są też zaległości w poprzednich. Są dwie osoby, które nie oddały niczego. Proszę uzupełnić.
Temat: Liczenie jabłek - programowanie w scratch .
Kontynuujemy od zakończenia ostatniej lekcji. Trzeba będzie trochę przerobić, żeby działały liczniki, ale zajmuje to chwilę.
Na początku musimy poprawić usterki.
1. Po ponownym uruchomieniu licznik się nie wyzeruje.
2. Jabłka są jednakowe.
3. Żuk zostaje w miejscu, w którym ostatnio zebrał jabłko.
1 i 3 usterkę poprawiamy za pomocą skryptu zielonej flagi dla żuka.
https://sway.office.com/ZZRNOgOuWonn9gTN
obrazek 1 - Procedura.
Poprawiając jabłka - wstawiamy im numery (rysunek 2). Musimy kliknąć na jabłko, wybrać zakładkę kostium (kolor czerwony w lewym górnym rogu), wstawić numer i tak ze wszystkimi jabłkami.
Dobrze by było, żeby jabłka zbierać po kolei, według numerów. Przy tym mierzymy czas. Po zebraniu przydałyby się słowa uznania.
Ustawiamy licznik dla jabłka - rysunek 3 - Skrypt dla jabłka.
Ustawiamy stoper rysunek 4 - stoper
Gratulujemy - rysunek 5 - Gratulacje.
Jeżeli są jakieś problemy, można skorzystać z podręcznika dla klasy 5, str. 101rozdział 22 lub z filmów:
https://youtu.be/HI61Yavz-mY - film wyjaśniający temat
https://youtu.be/OEH4sPoXTOo film rozszerzający temat
Zwracajcie uwagę na obrazki w sway (jeżeli wymaga logowania, to wystarczy zalogowanie na Wasze konto do office365). Praca jest na ocenę: to co jest to na "5". Na szóstkę doróbcie tak, by po zebraniu ostatniego jabłka licznik się zatrzymywał. Czas do 7 maja. Można przesłać program jako załącznik. Można zdjęcie procedury. Adres: sp3leg@wp.pl
Pozdrawiam