Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

20 IV Zbieranie jabłek - programowanie w scratch.

Witam wszystkich.
Dziś zaczynamy programowanie. W klasie czwartej mieliście już do czynienia ze scratchem. Zaprogramujemy zbieranie jabłek przez żuczka. W podręczniku na stronie 97 jest 21 temat pod takim samym tytułem.
Przypominam, że są osoby które nie oddały pracy z wykresem temperatury.

Temat. Zbieranie jabłek - programowanie w scratch.

Ze strony: https://scratch.mit.edu/download ściągnij aplikację i zainstaluj
offline (zalecane) lub zarejestruj się na https://scratch.mit.edu i pracuj
online.
Macie własne komputery, więc skupiłbym się na pierwszej wersji. Jest tu wersja 3-cia, pojemność 112MB.
Zainstalowanie zgodnie z instrukcją, nie powinno Wam sprawić problemów.

Jeżeli już mamy, to otwieramy i...
Usuwamy duszka kota, a dodajemy duszka żuka. Wyszukujemy w duszkach "Beetle" wstawiamy i nazywamy żuczek.
Teraz musimy nauczyć go chodzić. Wstawiamy odpowiednie procedury. Piszemy tylko pierwszą, kolejne naciskamy na pierwszym członie prawą mysz i wybieramy wersję "duplikuj". Zmieniamy kierunek - naciskając na "90", wybierając odpowiednio w prawo, lewo, góra, dół. Jak na rysunku.

https://sway.office.com/uDxT92J7JnHgWZhP
Trzeba skopiować do przeglądarki, następnie w prawym górnym rogu "otwórz", kliknąć na obrazek i jest. Żeby lepiej zobaczyć można kliknąć na obrazek - powiększy się.

Przy okazji zmieniamy scenę. Wybieramy scenę z drzewem (tree)

Teraz tworzymy jabłko. Dodajemy nowego duszka, wybieramy "apple" i nazywamy "jabłko".
Musimy sprawić, że gdy uruchamiamy grę, jabłko się pojawia, a gdy dotyka go żuk - znika. Proszę spojrzeć na sway-a, druga procedura - jabłko.
https://sway.office.com/uDxT92J7JnHgWZhP
Jak widać, link ten sam.
Musimy mieć kilka jabłek, więc na duszku jabłka, pod główną sceną, duplikujemy duszki jabłka, podobnie jak przy żuku. Prawa mysz na jabłku, duplikuj i tak kilka razy. Pojawiają się kolejne jabłka. Jeżeli zachodzą na siebie, możemy je na scenie porozsuwać myszą.

Ostatnia rzecz na dziś. Liczenie jabłek.
to trzeci obrazek na sway-u. Przypominam, że zmienne możemy wstawiać wybierając z lewej strony programu i przeciągać w miejsca na procedurach.
Na dziś należy wykonać tak jak na rysunkach, w kolejności, wtedy zadziała.
Na następnej lekcji dokończymy, policzymy jabłka i to będzie na ocenę. :)
Proszę, więc zrobić to co jest, a następne szczegóły za tydzień.
Pozdrawiam.
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat