Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

Prace pisemne

Zdarza się, że pojawiają się problemy z napisaniem i przesłaniem prac pisemnych. Tu chciałbym wyjaśnić jak to zrobić, aby było jak najmniej problemów.
Pobieranie pracy
Praca do oceny umieszczana była początkowo na dysku google. Od pewnego czasu jest możliwość wysyłania przez dziennik jako załącznika. Tu nie trzeba żadnego logowania. Pobieramy tak jak korzystamy z dziennika. Najlepiej wydrukować i rozwiązać. Można napisać same odpowiedzi. Mogę również zamieścić pracę na moim koncie na sway-u. To jest o tyle dobre, że nic się w niej nie przestawi. Ostatnia kartkówkę umieściłem również na stronie lekcji. Tu nie ma możliwości zapisania ułamka zwykłego, zdarza się że potęga (kwadrat) zmieni styl. Jak to odczytać będzie pod problemy techniczne.
Przesyłanie pracy.
Ostatnią pracę miałem przesłaną w 4 formach. Jest dosyć skomplikowane, ponieważ każdą muszę otworzyć w inny sposób. Każdą czytam, sprawdzam i chociaż krótko odpisuję.
Jak przesłać?
Najlepiej w formie załącznika pliku tekstowego. Jeżeli, ktoś ma możliwość zapisania w pdf-ie, będzie najlepiej - nic się nie przestawi. Można zrobić zdjęcie, ale proszę zwrócić uwagę na cieniowanie. Najlepszy adres to sp3leg@wp.pl Tu spływa najwięcej prac, więc najłatwiej mi odszukać. Można przez dziennik lub na drugi adres. Wolałbym, dla Waszego dobra, nie SMS-em. Może uciąć wiadomość, a ja mam tylko to co widzę, i to oceniam.
Treść i problemy
Mogą zdarzyć się problemy przy potęgach. Raz wysłane jest ok, innym razem jest zły zapis - system go zmienia. I tak:
Jeżeli jest 2x to znaczy, że 2*x - liczba z przodu niewiadomej/symbolu jest czytana jako jej część lub wielokrotność.
Jeżeli jest x2 to znaczy, że potęga iksa została zmieniona. Powinno być (x2 ) iks do kwadratu. Jeżeli Wy nie potraficie zapisać lub ja będę wstawiał na stronę można zapisać (x kw.). Będzie to oznaczało iks do kwadratu.
Ułamki zwykłe
Na stronie nie mam możliwości napisania ułamka zwykłego, tym bardziej piętrowego. Dlatego używam kreski skośnej. To tłumaczyłem na lekcjach. Niestety trzeba było przeczytać. Jeżeli będzie więcej w liczniku jak jedna cyfra - ujmę (Wy też) w nawias.
Liczba mieszana to liczba i ułamek jak wyżej. Można wstawić między nimi "i" - będzie jednoznacznie. Np. 1i1/2 przeczytamy jako jeden i jedna druga.
Wszelkie wątpliwości proszę zgłaszać w ciągu kilku dni (do tygodnia). Odbieram tyle maili, że mogę się pogubić i kasuję po pewnym czasie. Inaczej "zapcha" mi się skrzynka.
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat