Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

Równania z jedną niewiadomą.

Witam, zaczynamy nowy sposób przekazywania wiedzy.
Mam problem z połączeniem z dziennikiem szkolnym, więc prosze co jakiś czas (krótki) odświeżać stronę.
Będą się na niej pojawiały informacje tak jak bym do was mówił.
Proszę nie zwracać uwagi na literówki, bo przy szybkim pisaniu jest to nieuniknione, szczególnie przy którejś godzinie z kolei.
tematy lekcji będą takie jak tytuły w zakładce i takie proszę wpisywać do zeszytu. 
OK, dziennik działa, przestały działać epodręczniki.
Dzisiejsza lekcja to powtórzenie tego co było na ostatnich lekcjach w szkole, ale jako typowe równania.
Zaczęły działać epodręczniki, ale pomimo maksymalnego połączenia, strona ciężko sie otwiera. Wystąpił błąd. 
Żeby nie tracić czasu zrobimy równanie
3(x+2)-2=4(x-1)+5
przypominam, że rozwiązać równanie, tzn. na jednej stronie zostawić niewiadomą, a na drugiej jej wartość. Może się zdarzyć, że nie ma rozwiązania lub jest ich nieskończenie wiele - to również jest rozwiązanie równania.
Wracając do równania
musimy wymnożyć liczby przez nawiasy i otrzymamy
3x+6- 2=4x-4 +5
teraz przenosimy liczby z x na jedną stronę, liczby pozostałe na drugą, pamiętamy o zmianie znaków na przeciwne.

mamy więc
3x-4x=-4-4+5
sumujemy wartości po prawej i lewej
-x = -3
mnożymy obie strony przez (-1) żeby pozbyć się znaku minus przy iksie i otrzymujemy
x=3
przechodzimy do epodręczników kopiując link do przeglądarki
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-rownan/DcDkqLKBI 
przewijamy pod koniec do tematu
Przechodzimy do ćwiczenia 15

Rozwiązywanie równań z dwoma działaniami

tu mamy przykład 3 i 4, proszę zrobić ćw. 13 
jeżeli są problemy z przeciąganiem liczb, proszę zmniejszyć obraz w prawym górnym rogu
proszę skopiować link do przeglądarki, najlepiej w drugie okno
https://sway.office.com/aEZu7tj44fNH2fAM 
tu powinien byc obraz 25III_1_7b, to jest prawidłowe rozwiązanie
Mamy 8 równań, 4 bez ułamków i 4 z ułamkami.
Do mumu będzie z robić po 2 dowolne z każdej grupy. My robimy 8
6 – 1/6 x = 5/6
Przypominam, że mam problem z szybkim zapisaniem ułamka zwykłego na tej stronie i używam skośnej kreski zamiast mianownika
Najpierw musimy pozbyć się mianowników, żeby łatwiej się liczyło, stąd mnożymy obie strony równania przez 6
6 - 1/6x=5/6 I*6  mamy więc
36 -x=5  przenosimy x na prawą stronę, 5 na lewą
36-5=x odejmujemy po lewej, zamieniamy stronami i mamy
x=31
Uwagi, 
na czacie pojawiły się 2 osoby, niestety nie wiem kto. Mając włączone kilka stron, i uwzględniając pracę innych w moim domu - łącze nie przetwarzało wszystkiego. Włączone audio na żywo, również się zawieszało. Zeby korzystać z czatu, warto mieć założone konto google. Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane, może uda się nam wspólnie ulepszyć lekcję. Pozdrawiam
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat