Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

22 VI Pola figur - ćwiczenia. 6a

Dzień dobry. Dziś przypomnimy pola figur.

Temat: Pole figur - ćwiczenia.

https://szaloneliczby.pl/pole-rownolegloboku-i-rombu-sprawdzian-klasa-6/

Zadanie 1. (1pkt) Długość podstawy pomnożona przez
wysokość opuszczona na tę podstawę to wzór, którym możemy obliczyć pole: 
Każda z wymienionych figur jest równoległobokiem, a w zadaniu jest wzór na pole równoległoboku.

Zadanie 2. (1pkt) Kasia ustawiła obok siebie trzy romby, każdy o powierzchni 5cm². Pole powstałej figury jest równe: 
Jakkolwiek ustawimy romby to powierzchnia powstałej figury jest sumą trzech rombów.


Zadanie 3. (1pkt) Pole tej figury jest równe:


Trzeba zdecydować na którą podstawę opuszczona jest wysokość.

Zadanie 4. (1pkt) Pole której z tych figur jest największe? 
W dwóch pierwszych odpowiedziach jest tylko tabliczka mnożenia, w dwóch następnych wynik z mnożenia dzielę przez dwa.

Zadanie 5. (1pkt) Prawda czy fałsz?

Znając powierzchnię rombu i można już ze wzoru jednoznacznie wyznaczyć
długości jego przekątnych, korzystając ze wzoru na pole rombu. 
Nie jest to takie jednoznaczne, taki sam wynik możemy otrzymać w wyniku mnożenia różnych liczb.

Zadanie 6. (1pkt) Prawda czy fałsz?

Nie można obliczyć pola równoległoboku za pomocą wzoru P=1/2⋅e⋅f. 
Jest to wzór na przekątne rombu (skrót myślowy), a nie każdy równoległobok jest rombem.

Zadanie 7. (2pkt) Kasia złączyła ze sobą cztery
trójkąty prostokątne, otrzymując w ten sposób romb. Trójkąty miały
długość przyprostokątnych 3cm i 4cm oraz przeciwprostokątną 5cm. Jakie
jest pole powierzchni tego rombu? 
Możemy obliczyć pole jednego trójkąta i pomnoży przez ich ilość lub obliczyć powierzchnie rombu mając dane przekątne (przyprostokątne trójkątów).

Zadanie 8. (2pkt) Dany jest równoległobok o długości
boków 4cm i 6cm. Jeżeli wysokość opuszczona na dłuższy bok ma długość
3cm, to wysokość opuszczona na krótszy bok ma długość: 
Muszę obliczyć powierzchnię wykorzystując wielkości 3 cm i 6 cm, a następnie podstawić do drugiego wzoru z podstawą 4 cm.

Do widzenia.
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat