Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

3 VI Działania na procentach. 6a

Dzień dobry. Dziś przypomnimy sobie działania na procentach. To prawie to samo co działanie na ułamkach.

Temat: Działania na procentach.

Otwieramy stronę:
https://szaloneliczby.pl/procenty-podstawy-sprawdzian-klasa-6/

Zadanie 1. (1pkt) Kasia narysowała pięć równych kwadratów i trzy z nich zamalowała. Ile procent stanowią kwadraty, które NIE są zamalowane?
Odejmujemy zamalowane i uwzględniamy różnicę.

Zadanie 2. (1pkt) 17/50 to :
Rozszerzamy do mianownika 100.

Zadanie 3. (1pkt) 111/10 to:
Podobnie jak w drugim.

Zadanie 4. (1pkt) Na tradycyjnej klawiaturze komputerowej mamy 26 klawiszy z literami, z czego sześć klawiszy to samogłoski. Spółgłoski stanowią więc:
Liczymy samogłoski. Wynik nie może być większy jak 100% (wszystkie litery) i mniejszy jak połowa - spółgłosek jest sporo więcej.

Zadanie 5. (1pkt) Prawda czy fałsz?

Liczba o 200% większa od 10 to 20.
Zwiększamy o 200%, nie liczymy 200%.

Zadanie 6. (1pkt) Prawda czy fałsz?

80% z liczby 200 to 160.
Liczymy jak ułamek z liczby.

Zadanie 7. (2pkt) Do przepisu na ciasto potrzebujemy 200g cukru oraz o 50% więcej mąki. To oznacza, że łącznie cukru i mąki potrzebujemy:
Zwróćcie uwagę, że maki jest więcej. Wyniki musimy dodać.
Zadanie 8. (2pkt) W worku umieszczono 15 piłeczek niebieskich i 10 piłeczek zielonych, po czym wyjęto 3 piłeczki niebieskie i 2 zielone. W związku z tym prawdą jest, że po wyjęciu piłeczek:

Liczymy wielkość procentową piłeczek zielonych w obu przypadkach. Niebieskie wyjdą automatycznie.

Do domu.
Proszę wybrać dwa zadania z zeszytu ćwiczeń na procenty, których nie zrobiliśmy.
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat