Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

29 V Działania na ułamkach dziesiętnych. 6b

Witam. Dziś na początku lekcji ostatnia kartkówka. Później popracujemy z ułamkami. Jako, że nikt się nie pojawił, musicie sobie poradzić sami lub zadzwonić do 6a :)

Temat: Działania na ułamkach dziesiętnych.

Kartkówka.

Zadanie 1.
Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 12 cm, którego podstawą jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 6 cm i 8 cm.

Zadanie 2.
Z dziewięciu jednakowych sześcianów o krawędzi długości 3 cm ułożono prostopadłościan. Ile wyniesie objętość tej bryły?

Zadanie 3.
Suma krawędzi sześcianu wynosi 21,6 cm. Oblicz objętość sześcianu.

Zadanie 4.
Asia i Monika narysowały w zeszycie graniastosłup prawidłowy trójkątny, którego krawędź podstawy jest równa 6cm. Bryły dziewczyn mają jednak zupełnie inne sumy krawędzi - Asi ma 63cm, a Moniki aż 81cm. O ile wyższy jest graniastosłup Moniki względem graniastosłupa Asi?

Pracę oddajemy na adres: sp3leg@wp.pl (najlepiej działa, dla mnie najlepiej otworzyć) do jutra (30 maja br.) do 10.00. Jednak jeżeli komuś zależy na ocenie niech postara się oddać dziś.

Teraz przejdziemy do ułamków dziesiętnych.

https://szaloneliczby.pl/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych-sprawdzian-klasa-6/

Zadanie 2. (1pkt) 0,8+0,2⋅1,25=
= 0,8+0,250= 1,05

Zadanie 3. (1pkt) 3,3+2,2:5,5+1,1=
= 3,3+22/55+1,1= 4,4+0,4=4,8

Zadanie 4. (1pkt) Kasia kupiła 5m wstążki na prezenty. Na pierwszy prezent zużyła 1,68m, a na drugi 15,3dm. Ile wstążki jej pozostało na trzeci pakunek?

Musimy mieć jeden rodzaj jednostek.
15,3 dm = 1,53 m

5-1,68-1,53=1,79 m

Zadanie 7. (2pkt) Cal to jednostka używana np. przy opisywaniu długości przekątnej ekranów (1 cal=2,54cm). Pan Jacek zmierzył długość swojego ekranu telewizora i wyszła mu wartość 109,22cm. To oznacza, że Pan Jacek ma telewizor:
Trzeba podzielić
109,22 : 2,54 = 10922 : 254 = 43 cale.

Zadanie 8. (2pkt) Pan Jacek udał się w podróż, która trwała dokładnie 100 minut. Przejechał w tym czasie 148,5 km. Jeśli na całej trasie utrzymywał równe tempo jazdy, to ile kilometrów udało mu się pokonać w ciągu pierwszej godziny?

Najlepiej na proporcję.

100 minut ----------- 148,5 km
60 minut ----------- x

100*x=60*148,5
100x=8910 //:100
x = 89,1 km
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat