Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

29 V Działania na ułamkach dziesiętnych. 6a

Witam. Dziś na początku lekcji ostatnia kartkówka. Później popracujemy z ułamkami.

Temat: Działania na ułamkach dziesiętnych.

Kartkówka.

Zadanie 1.
Oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 12 cm, którego podstawą jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 6 cm i 8 cm.

Zadanie 2.
Z dziewięciu jednakowych sześcianów o krawędzi długości 3 cm ułożono prostopadłościan. Ile wyniesie objętość tej bryły?

Zadanie 3.
Suma krawędzi sześcianu wynosi 21,6 cm. Oblicz objętość sześcianu.

Zadanie 4.
Asia i Monika narysowały w zeszycie graniastosłup prawidłowy trójkątny, którego krawędź podstawy jest równa 6cm. Bryły dziewczyn mają jednak zupełnie inne sumy krawędzi - Asi ma 63cm, a Moniki aż 81cm. O ile wyższy jest graniastosłup Moniki względem graniastosłupa Asi?

Pracę oddajemy na adres: sp3leg@wp.pl (najlepiej działa, dla mnie najlepiej otworzyć) do jutra (30 maja br.) do 10.00. Jednak jeżeli komuś zależy na ocenie niech postara się oddać dziś.

Teraz przejdziemy do ułamków dziesiętnych.


Zadanie 2. (1pkt) 0,8+0,2⋅1,25=
= 0,8+0,250= 1,05

Zadanie 3. (1pkt) 3,3+2,2:5,5+1,1=
= 3,3+22/55+1,1= 4,4+0,4=4,8

Zadanie 4. (1pkt) Kasia kupiła 5m wstążki na prezenty. Na pierwszy prezent zużyła 1,68m, a na drugi 15,3dm. Ile wstążki jej pozostało na trzeci pakunek?

Musimy mieć jeden rodzaj jednostek.
15,3 dm = 1,53 m

5-1,68-1,53=1,79 m

Zadanie 7. (2pkt) Cal to jednostka używana np. przy opisywaniu długości przekątnej ekranów (1 cal=2,54cm). Pan Jacek zmierzył długość swojego ekranu telewizora i wyszła mu wartość 109,22cm. To oznacza, że Pan Jacek ma telewizor:
Trzeba podzielić
109,22 : 2,54 = 10922 : 254 = 43 cale.

Zadanie 8. (2pkt) Pan Jacek udał się w podróż, która trwała dokładnie 100 minut. Przejechał w tym czasie 148,5 km. Jeśli na całej trasie utrzymywał równe tempo jazdy, to ile kilometrów udało mu się pokonać w ciągu pierwszej godziny?

Najlepiej na proporcję.

100 minut ----------- 148,5 km
60 minut ----------- x

100*x=60*148,5
100x=8910 //:100
x = 89,1 km


  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat