Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

12 V Równania i zadania. 6b

Witam, dziś mamy sprawdzian tego, czego się ostatnio nauczyliście.

Temat: Równania i zadania.

Dziś rozwiążecie cztery równania na ocenę. Należy przepisać równanie, rozwiązać i odpowiedź przesłać na: sp3leg@wp.pl
Jest najwygodniej i już się do niej przyzwyczailiście. Rozwiązanie może być napisane na komputerze, w sposób jak jest na stronie, może być w zeszycie i przesłane zdjęcie. W tym przypadku starajcie się pisać czytelnie, a zdjęcie zróbcie tak, aby nie miało "cieni".
Przypominam, że równanie może mieć trzy opcje; jedno rozwiązanie, brak lub nieskończenie wiele. Nie trzeba pisać sprawdzenia równania. jeżeli wynik będzie ujemny, a szczególnie, gdy piszecie w zeszycie - weźcie go w nawias.
Oddajemy do 13 maja br. do godziny 12.00.
Jeżeli ktoś wyśle pod inny adres ("przez pomyłkę") to jak za długo nie będzie miał odpowiedzi - proszę się przypomnieć.

Zadanie 49.
Trawnik w kształcie prostokąta ma wymiary 20 m x 30 m. Ile opakowań nasion trawy trzeba kupić na jego obsianie, jeżeli jedno opakowanie o masie 0,5 kg wystarczy na 20 m2? Ile kilogramów nasion zużyto?
20 m x 30 m - wymiary trawnika
Najpierw obliczamy pole.
P=20*30=600 m2
Teraz ile potrzeba opakowań.
600: 20 = 30 - ilość opakowań
30*0,5 = 15 kg - ilość trawy

Odp. ...

Zadanie 52.
Ziemia obraca się o kąt 3600 w ciągu doby. W ile godzin Ziemia obróci się o kąt 37,50, a w jakim czasie - o kąt 112,50?

3600 - obrót Ziemi w ciągu doby
Możemy zrobić na proporcję (najwygodniej), możemy działaniami.
 360 ------------- 24 godziny
37,50 -------------- x
Mnożymy na skos (przy okazji pomijamy stopnie - lepiej wygląda w równaniu).
360x=37,5*24 //:360
x = 900 : 360
x = 2,5 godziny

Podobnie można zrobić z obrotem o następny kąt. Można też zauważyć, że druga wielkość jest 3 razy większa od pierwszej i to wykorzystać.

112,5 : 37,5 = 3
2,5*3=7,5 godzin

Odp. ...

Równania (cztery) na kartkówkę.

Zadanie.
Rozwiąż równania.
a) -2,5x + 1 =-4

b) (x+1)/(-2)=(x-1)/4 (w liczniku x+1, w mianowniku (-2) = w liczniku x-1, w mianowniku 4)

c) -3(x+8) +7=-2+10(1-x)

d) 3(5x+14)+[7-7(x+7)-x]=7x

Powodzenia
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat