Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

16IV Konstrukcje w scratch.

Witam wszystkich.
Na lekcjach obiecałem, że będziemy pracować w scratchu w II semestrze, żeby szóstki były na koniec roku. Nie mam podręcznika z 6 klasy, ale poprzypominamy sobie z piątej, a później wymyślimy coś ciekawego do zrobienia.

Temat. Konstrukcje w scratch.

Ze
strony: https://scratch.mit.edu/download ściągnij aplikację i zainstaluj
offline (zalecane) lub zarejestruj się na https://scratch.mit.edu i pracuj
online. 
Macie własne komputery, więc skupiłbym się na pierwszej wersji. Jest tu wersja 3-cia, pojemność 112MB.
Zainstalowanie zgodnie z instrukcją.

Jeżeli już mamy, to otwieramy i...
Usuwamy duszka kota, a dodajemy duszka żuka. Wyszukujemy w duszkach "Beetle" wstawiamy i nazywamy żuczek.
Teraz musimy nauczyć go chodzić. Wstawiamy odpowiednie procedury. Piszemy tylko pierwszą, kolejne naciskamy na pierwszym członie prawą mysz i wybieramy wersję "duplikuj". Zmieniamy kierunek - naciskając na "90", wybierając odpowiednio w prawo, lewo, góra, dół. Jak na rysunku.

https://sway.office.com/uDxT92J7JnHgWZhP 
Trzeba skopiować do przeglądarki, następnie w prawym górnym rogu "otwórz", kliknąć na obrazek i jest.

Przy okazji zmieniamy scenę. Wybieramy scenę z drzewem (tree)

Teraz tworzymy jabłko. Dodajemy nowego duszka, wybieramy "apple" i nazywamy "jabłko".
Musimy sprawić, że gdy uruchamiamy grę, jabłko się pojawia, a gdy dotyka go żuk - znika. Proszę spojrzeć na sway-a, druga procedura - jabłko.
https://sway.office.com/uDxT92J7JnHgWZhP 
Jak widać, link ten sam.
Musimy mieć kilka jabłek, więc na duszku jabłka, pod główną sceną, duplikujemy duszki jabłka, podobnie jak przy żuku. Prawa mysz na jabłku, duplikuj i tak kilka razy. Pojawiają się kolejne jabłka. Jeżeli zachodzą na siebie, możemy je na scenie porozsuwać myszą.

Ostatnia rzecz na dziś. Liczenie jabłek.
to trzeci obrazek na sway-u. Przypominam, że zmienne możemy wstawiać wybierając z lewej programu i przeciągać w miejsca na procedurach.
Na dziś należy wykonać tak jak na rysunkach, w kolejności, wtedy zadziała.
Na następnej lekcji dokończymy, a później wymyślimy coś na miarę klasy 6. :) Pozdrawiam.

  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat