Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

6 IV Powtórzenie przed sprawdzianem. 6b

Witam, na dzisiejszej lekcji (a właściwie sporo przed lekcją) była jedna osoba.Prace pisemne lepiej wychodzą tym, co zadają pytania. Dziś w oddzielnej zakładce przypomnę jak należy pisać. Podam też problemy, które pokazały się przy pisaniu kartkówki. Sprawdzenie może trochę potrwać, uzbrójcie się w cierpliwość. Muszę odnaleźć Wasz plik, są wysyłane w różne miejsca, otworzyć - często którymś programem, sprawdzić i chociaż krótka napisać co było nie tak. W ciągu godziny wychodzą 4-5 prac.
Temat: Powtórzenie przed sprawdzianem.
Sprawdzian będzie prosty, ale przeczytajcie jak go napisać. Napiszę oddzielną "instrukcję" i wstawię jako link do pracy domowej. Macie również 24 godziny na napisanie, więc warto zajrzeć jak to zrobić.
Teraz przejdźmy do tematu. Krótkie przypomnienie z lekcji w szkole. Wyrażenie algebraiczne doprowadzamy do najprostszej postaci i dopiero podstawiamy wartości do obliczenia. Pomiędzy kolejnymi zapisami stawiamy znak "=", inaczej nie jest to wyrażenie.
Odwrotnie w równaniu, tu nie wolno stawiać znaku "=" pomiędzy kolejnymi obliczeniami.
Zadania z treścią składają się z 3 części: danych, rozwiązania i odpowiedzi. 
Otwórzcie podręcznik na stronie 
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1B69a4HP 
Jeżeli mamy wybrać wyrażenie algebraiczne, to musimy dokładnie przeczytać treść.
 Wtedy dopasowujemy odpowiedź.
W zadaniach z treścią trzeba pamiętać, że ma 3 części: dane, rozwiązanie i odpowiedź.
Wyznaczamy niewiadomą (iks) i od niej piszemy następne zależności.
Przy zadaniach na prędkość, trzeba podejść logicznie. Porównując pokonywaną drogę do czasu. Pamiętać, że czas musimy mieć odpowiedni do treści zadania.
Przy rozwiązywaniu równań, nie wolno pisać znaku "=" pomiędzy poszczególnymi obliczeniami. Nie składa się tylko z zapisu i wyniku. Powinny być "po drodze" przynajmniej uporządkowane strony.
 Z epodręcznika 
Ćwiczenie 7

Rozwiąż równanie 0,25x+19= 44.  Jak widać trudne nie jest, ale nie powinien być od razu wynik

0,25x=44-19
0,25x=25/*100
x=2500 

Ćwiczenie 9
Za 15 jednakowych książek i jeden notatnik zapłacono 432 zł. Notatnik kosztował 12 zł. Ile kosztowała książka? 
Trzeba wyznaczyć niewiadomą. Wartość notatnika znamy, więc został
x - książka

15*x +12 =432 
15x = 432 -12
15x = 420/:15
x = 28
Odp. ...

Ćwiczenie 11
Mama kupiła pewną liczbę mandarynek. Podzieliła je w następujący sposób: 8 dała mężowi, a 2/3 pozostałych mandarynek córce. Mamie zostało wówczas 5 mandarynek. Ile mandarynek kupiła mama?

Jeżeli "kupiła pewną liczbę mandarynek" to jest to nasza niewiadoma
x- ilość mandarynek

mąż + córka + mama =mandarynki
8 + 2/3*(x - 8) + 5 = x
2/3x -2/3*8 +13 = x jako, że mamy ułamki, pozbędziemy się ich mnożąc przez 3
2/3x -2/3*8 +13 = x /*3
2x-16 + 39 = 3x
x=23
Odp. ...
Pozdrawiam
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat