Witam. Mała uwaga, ja nie mam do Was numeru połączenia, które się wyświetla, musi zadzwonić, a ja jak odbiorę, później będę mógł zadzwonić/zaprosić na lekcję. Niektórzy o tym mówią. Zaproszenie było potrzebne w Hangouts-sie. Tu nie.Część rano się dołączyła. Ja mam utworzone grupy, tak jak mam matematykę. I tylko wtedy się łączę z grupą, kiedy jest lekcja w planie. Są klasy, które chętnie uczestniczą.
Warunki oddania/zaliczenia kartkówki.
Wszystkie prace powinny być oddane do jutro, 3 kwietnia, do 15.10. (Ci z rana mieli jeden western, Wy macie drugi: 15.10 do Yumy) :) To więcej jak 24h, ale daje Wam możliwość sprawdzenia sobie jak napisaliście. Po tej godzinie uważam kartkówkę za nienapisaną. Można ją zrobić w wolnej chwili, dziś, a nawet jutro rano, ale warunkiem jest terminowe wysłanie.
Adresy są dwa: sp3leg@wp.pl lub spimjk@gmail.com
Wolałbym pierwszy, ponieważ na niego przychodzi większość oddawanych prac. Kartkówka musi być podpisana (imię, nazwisko, klasa).
Wszystkie prace powinny być oddane do jutro, 3 kwietnia, do 15.10. (Ci z rana mieli jeden western, Wy macie drugi: 15.10 do Yumy) :) To więcej jak 24h, ale daje Wam możliwość sprawdzenia sobie jak napisaliście. Po tej godzinie uważam kartkówkę za nienapisaną. Można ją zrobić w wolnej chwili, dziś, a nawet jutro rano, ale warunkiem jest terminowe wysłanie.
Adresy są dwa: sp3leg@wp.pl lub spimjk@gmail.com
Wolałbym pierwszy, ponieważ na niego przychodzi większość oddawanych prac. Kartkówka musi być podpisana (imię, nazwisko, klasa).
Jeżeli ktoś będzie miał problem z otwarciem może sobie wydrukować i zrobić
zdjęcie, a później przesłać. Postarajcie się, żeby zdjęcie było czytelne
(bez cieni, które zakrywają pracę), sprawdźcie przed wysłaniem. Jeżeli
będzie problem - można zrobić połowę, a później drugą. Ale obie wtedy
niech będą podpisane (np. druga na dole).
Jeżeli znacie takich co nie zaglądają, a są, zadzwońcie do nich i poinformujcie.
zdjęcie, a później przesłać. Postarajcie się, żeby zdjęcie było czytelne
(bez cieni, które zakrywają pracę), sprawdźcie przed wysłaniem. Jeżeli
będzie problem - można zrobić połowę, a później drugą. Ale obie wtedy
niech będą podpisane (np. druga na dole).
Jeżeli znacie takich co nie zaglądają, a są, zadzwońcie do nich i poinformujcie.
Jeżeli jest problem z komputerem, a mam taki sygnał, proszę przesłać zdjęcie do zaufanej osoby - ona prześłe do mnie lub spróbować na gmail, powinno zadziałać.
Link do strony z kartkówką
https://sp3legionowo-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/slawomir_pniewski_sp3legionowo_pl/ETcLOHLSaWBAu5u-a1jkrP0B0iylWL2v5vnkiFEay4CKJA?e=mNEVWp
Testowane było z dwoma klasami. działa bez zarzutu. Najłatwiej skopiować w okno przeglądarki i ok. (enter). Praca może być wydrukowana i rozwiązane, mogą być tylko rozwiązania. Można wydrukować i napisać, napisać na komputerze i wysłać jako plik. można zrobić zdjęcie.
Temat: Zadania tekstowe- równania z jedną niewiadomą.
epodrecznik.pl
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1B69a4HP
Ćwiczenie 15
Obwód trójkąta wynosi 40 cm. Jeden z boków jest o 3 cm krótszy od drugiego i o 2 cm dłuższy od trzeciego. Oblicz długości boków tego trójkąta.
Rozwiązanie.
Trzeba mieć wyobrażenie o obwodzie trójkąta. Wiadomo, że to suma 3 boków
obw = a+b+c
Odniesienia są I boku do pozostałych, stąd
x - I bok
Pozostałe to x+3 II bok, x-2 III bok
Mamy
x + x +3 + x- 2 = 40
sumujemy iksy z lewej, pozostałe liczby na drugą stronę
3x = 40-3+2
3x = 39 dzielimy praz liczbę przy iksie
3x = 39/:3 i mamy
x = 13 cm
stąd pozostałe boki
13 +3 = 16cm i 13 - 2 =11 cm
Odp. ...
Następne jest podobne
Ćw. 17
Różnica dwóch liczb wynosi 22,4. Jedna jest pięć razy mniejsza od drugiej. Jakie to liczby?
Bierzemy mniejszą liczbę (nie będziemy mieć ułamków) i
x - I liczba
5x - II liczba
wiadomo, że różnica jest dodatnia, więc od większej odejmujemy mniejszą. Jest
5x - x = 22,4 sumujemy i dzielimy
4x = 22,4/:4
x = 5,1 I liczba
5,1 * 5 = 25,5 II liczba
Odp. ...
Następna strona z podręcznika
https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-z-wykorzystaniem-rownan-i-procentow/DaHZvLGc2
Ćwiczenie 3
Podczas wakacji Hania wybrała się na zagraniczne kolonie organizowane
przez biuro podróży. W grupie, w której znalazła się Hania, 15 – latki stanowiły 60 % grupy, 14 – latek było o 35 punktów procentowych mniej niż 15 – latek i były jeszcze trzy 16 – latki. Ile osób liczyła grupa, w której znalazła się Hania?
przez biuro podróży. W grupie, w której znalazła się Hania, 15 – latki stanowiły 60 % grupy, 14 – latek było o 35 punktów procentowych mniej niż 15 – latek i były jeszcze trzy 16 – latki. Ile osób liczyła grupa, w której znalazła się Hania?
Z treści zadania wynika, że za każdym razem (oprócz 16-latek) odwołanie jest do całości., więc
x - grupa
stąd możemy odnieść poszczególne dziewczęta i...
60%x (0,6x) - 15-latki
(60%-35%)x - 14-latki
Nie ma potrzeby pisać o pozostałych, bo są konkretne. Dodajemy grupy i otrzymamy
0,6x + 0,25x +3 = x
Zwróćcie uwagę,że zawsze musi być konkretne odniesienie do jakieś liczby, inaczej nie rozwiążemy jednoznacznie równania.
Żeby ułatwić sobie życie i nie liczyć na ułamkach mnożymy obie strony przez 100
0,6x + 0,25x +3 = x/*100 i mamy
60x + 25x +300 = 100x porządkujemy równanie przenosząc odpowiednio
100x - (60x+25x) = 300
5x = 300/:5x = 60
Jak na grupę na koloniach - logicznie.
Odp. ...
Pozdrawiam