Witam. Mała uwaga, ja nie mam do Was numeru połączenia. Moje "Złote" dziewcze, które się wyświetla, musi zadzwonić, a ja jak odbiorę, później będę mógł zadzwonić/zaprosić na lekcję.
Co do kartkówki, to poczekamy do 8.30, jak ktoś się odezwie, zobaczymy czy będzie można otworzyć z pliku udostępnionego. Jak nie coś wymyślimy.
Warunki oddania/zaliczenia kartkówki.
Wszystkie prace powinny być oddane do jutro, 3 kwietnia, do 12.00. To więcej jak 24h, ale daje Wam możliwość sprawdzenia sobie jak napisaliście. Po tej godzinie uważam kartkówkę za nienapisaną. Można ją zrobić w wolnej chwili, dziś, a nawet jutro rano, ale warunkiem jest terminowe wysłanie.
Adresy są dwa: sp3leg@wp.pl lub spimjk@gmail.com
Wolałbym pierwszy, ponieważ na niego przychodzi większość oddawanych prac. Kartkówka musi być podpisana (imię, nazwisko, klasa).
Jeżeli ktoś będzie miał problem z otwarciem może sobie wydrukować i zrobić zdjęcie, a później przesłać. Postarajcie się, żeby zdjęcie było czytelne (bez cieni, które zakrywają pracę), sprawdźcie przed wysłaniem. Jeżeli będzie problem - można zrobić połowę, a później drugą. Ale obie wtedy niech będą podpisane (np. druga na dole).
Jeżeli znacie takich co nie zaglądają, a są, zadzwońcie do nich i poinformujcie.
Temat: Ćwiczenia w rozwiązywaniu równań z jedną niewiadomą.
Ćwiczenie 12 z linku
https://epodreczniki.pl/a/rownanie-pierwszego-stopnia-z-jedna-niewiadoma/DgywrbdcG
Działka państwa Nowaków położona w malowniczej miejscowości nad jeziorem ma kształt prostokąta. Szerokość działki wynosi x m, a długość jest o 20 m większa od szerokości.
Rozwiązanie
Najpierw musimy znać wzór obwód.
obw =2a +2b
Narzucone mamy iks
x- szerokość działki
obw= 2x + 2(x+20)
Nie możemy rozwiązać, ponieważ nie mamy wielkości obwodu. Zadanie jest jako wyrażenie algebraiczne. Nie równanie. Gdybyśmy mieli wielkość obwodu, byłoby równanie.
Nowy link;
https://epodreczniki.pl/a/trening-mistrza---cwiczenia-przed-sprawdzianem/D1B69a4HP
Ćwiczenie 7
Rozwiąż równanie 0,25x+19= 44.
Najlepiej jest pozbyć się ułamka i przenieść na drugą stronę liczbę Mnożymy przez 4 (mianownik ułamka zwykłego) i po przeniesieniu na drugą stronę mamy
x = 4*(44 - 19) czyli
x = 4*25
x=100
Następne
1 3/4+5x=3 1/4 (ćw. 16 przykład 1)
Nie można mieć liczby mieszanej, jeżeli nie chcemy robić na ułamkach. Zamieniamy więc na ułamki niewłaściwy. Jeżeli zamienię na uł. dziesiętny, to nadal jestem przy ułamkach.
7/4 + 5x = 13/4 mnożymy obie strony przez 4 i mamy
7 + 20x = 13 przenoszę na drugą stronę (7) i
20x =13-7
20x=6 dzielę przez liczbę przy iks
20x=6/:20 i mamy
x= 6/20 można skrócić
x = 3/10 lub x = 0,3
Pozdrawiam
link do kartkówki
https://sp3legionowo-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/slawomir_pniewski_sp3legionowo_pl/EWXlopzGWflElKwNatb-0NQBe66dN72DKnHe0pvpxz7quQ?e=om6UNi
Testowane, działa, ale jak ktoś będzie miał problem to kopiuję na stronę:
Kartkówka klasa 6a 2 kwietnia 2020
Zadanie 1.
Zapisz wyrażenie algebraiczne, stosując podane wyżej uproszczenia.
Połowę sumy liczb a i b
Iloraz liczby a przez różnicę liczb c i d.
Zadanie 2.
Kwotę 10 000 zł rozdzielono między osoby A,B, C w ten sposób, że osoba A otrzymała n razy więcej pieniędzy niż osoba B, a osoba C otrzymała ich 2 razy więcej niż osoba B. Ile złotych otrzymała każda z wymienionych osób?
Zadanie 3.
Oblicz wartość wyrażenia (2a + 1) +3(3 – 4a) dla a = 5.
Zadanie 4.
Oblicz wartość wyrażenia 4(x2 – y) – 4x +y dla x = 2, y = 3
Zadanie 5.
Rozwiąż równanie.
2(12 + x) - 1/2 (4x -2) = 5x
X2 – 66 = 15
Zadanie 1.
Zapisz wyrażenie algebraiczne, stosując podane wyżej uproszczenia.
Połowę sumy liczb a i b
Iloraz liczby a przez różnicę liczb c i d.
Zadanie 2.
Kwotę 10 000 zł rozdzielono między osoby A,B, C w ten sposób, że osoba A otrzymała n razy więcej pieniędzy niż osoba B, a osoba C otrzymała ich 2 razy więcej niż osoba B. Ile złotych otrzymała każda z wymienionych osób?
Zadanie 3.
Oblicz wartość wyrażenia (2a + 1) +3(3 – 4a) dla a = 5.
Zadanie 4.
Oblicz wartość wyrażenia 4(x2 – y) – 4x +y dla x = 2, y = 3
Zadanie 5.
Rozwiąż równanie.
2(12 + x) - 1/2 (4x -2) = 5x
X2 – 66 = 15