Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

26III Obliczanie wartości wyrażenia algebraicznego. 6b

Witam, przez Was nauczę się szybko pisać na komputerze:)
Na początek kilka uwag, dopracowujemy nasze lekcje, żeby jakoś to szło. 
Jest możliwość prowadzenia lekcji na żywo, dzięki temu, ja będę mniej pisał, a Wy będziecie mogli pytać. Co trzeba zrobić?
Musicie mieć konto google. Myślę, że będzie nam to lepiej wychodziło jak FB, który teraz się zawiesza, sporo osób próbuje przez niego prowadzić zajęcie i system pada (chyba?)
Jeżeli będziecie mieć konto gmail na googlu, to prześlijcie na adres sp3imjk@gmail.com
Ten adres na razie działa (dwa inne nie). Tu można włączyć aplikację Hangouts i rozmawiać, a nawet Patrzyć na siebie w czasie rzeczywistym. Przy okazji będziecie mieć swoją klasę :)
Jak będę miał kilka adresów, spróbujemy to dopracować.
Przechodzimy do lekcji, proszę otworzyć podręcznik na stornie
https://epodreczniki.pl/a/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych/Dh5srBZMP 
a propos wczorajszej lekcji
Korzystając ze sway.com , żeby otworzyć zdjęcie należy na nie kliknąć lub otworzyć w prawym górnym rogu, albo obie kombinacje, zaczynając od rogu.

Żeby obliczyć wartość liczbową wyrażenia algebraicznego, należy podstawić w miejsce niewiadomych ich wartość. Lepiej jednak najpierw doprowadzić do jak najprostszej postaci. Po pierwsze będzie łatwiej obliczać, po drugie to jest wymagane na egzaminach i sprawdzianach.
Weźmy przykład z ćw. 1
−4x+1 dla x= 1/4
w miejsce x (więc zamiast iksa) wstawiamy1/4, otrzymamy
-4*(1/4) +1=   możemy skrócić 4 i 1/4 i otrzymamy
-1+1=0
Podobnie należy wykonać pozostałe przykłady.
Pamiętajcie, że tak jak na lekcji z Waszą klasą robię inne przykłady, a z konkurencją inne. Podglądając ich lekcje macie opisane 2 razy to samo.
W ćw. 2 mamy przykład
−3x2−5x+2 . Obliczymy go dla x=-1i1/2
Podstawiamy liczbę mieszaną w miejsce x, dla ułatwienia zamieniamy na ułamek niewłaściwy. Mamy
-3*(-3/2)*(-3/2) - 5*(-3/2)+2=
otrzymamy
-3*9/4+15/2+2= 
należy pamiętać o znakach przy mnożeniu, dwa minusy to plus, a nieparzysta ilość minusów to minus, otrzymamy
-27/4+15/2+2= (ułamkach dziesiętnych, bo na stronie łatwiej)
-6,75+7,5+2=2,75 lub 2i 3/4
 z następnego (3) ćwiczenia weźmiemy przykład
−3prg dla p=−2,r=14,g=3 
podstawiamy trzy zmienne i otrzymujemy
-3*(-2)*14*3 
przypominam, że jeżeli między symbolami nie ma znaku, należy traktować jako mnożenie. Otrzymamy
6*42=252
Do domu po dwa przykłady z ćwiczenia 2 i 3 oraz ćwiczenie 4 (trzeba przeciągnąć, sprawdzić i poprawną wersję wpisać w zeszyt. Powinno być na dzienniku w pracach domowych. Przypominam, że same obliczenia powinny być jako notatka z lekcji, a praca domowa również. Lepiej jednak samemu obliczyć i później wcisnąć przycisk sprawdź.
Na koniec jedna uwaga, miałem nadzieję, że ktoś to przegląda, i ...
 Witaj Patrycjo :)) wysłałem zaproszenie, może jutro coś wypali i będziesz mogła pytać. Pozdrawiam wszystkich
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat