Przepraszam, że trochę trwało, ale nie mogłem się dostać do starego gmaila i założyłem nowy.Witam, Mam problem z dziennikiem, dlatego proszę o cierpliwość. U mnie sporo osób korzysta z komputera jednocześnie. Spróbuję jakoś odpowiedzieć.
Na początek drobna uwaga. Wiem, że nie wszyscy mają możliwość korzystania z komputera (nie wiem czy w Waszej klasie), a nie którym się nie chce rano wstać. Nie wiem, czy łatwo Wam skorzystać ze sway-a, ale drobna uwaga. Żeby dobrze zobaczyć rysunek, należy otworzyć go szukając w prawym górnym rogu.
Rzecz druga. Dziś nie włączyłem FB, ale jest możliwość rozmowy na żywo w czasie rzeczywistym. Spróbujcie założyć konto google (sporo już ma), przesłać maila i powinno działać.
Jest problem, postaram się do jutra rozwiązać, wtedy kto będzie chętny prześle swego gmaila i można korzystać z aplikacji hangouts
Przechodzimy do lekcji
proszę skopiować link
https://epodreczniki.pl/a/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych/Dh5srBZMP
Mamy obliczać wartość liczbową wyrażenia algebraicznego. Żeby to zrobić należy w miejsce niewiadomej (lub kilku) podstawić jej wartość.
Spróbujmy z ćw 1 przykład trzeci. Mamy
−4x+1 dla x =-0,5
Należy więc przepisać kolejno liczby, a x zastąpić (-0,5), będzie
- 4*(-0,5)+1 = trzeba pamiętać, że (-)*(-) daje (+), więc otrzymamy
2+1=3. Podobnie można zrobić z pozostałymi
W ćwiczeniu 2 mamy
−3x2−5x+2 trzeba więc uwzględnić kwadrat
podstawiamy x= -0,3 i otrzymujemy
-3 (-0,3)*(-0,3)-5*(-0,3)+2=-3*0,09+1,5+2=0,27+1,5+2=3,67
Słuchajcie, przypominam, że same obliczenia powinny być jako notatka z lekcji, a praca domowa również. Lepiej jednak samemu obliczyć i później wcisnąć przycisk sprawdź
Do domu po dwa przykłady z ćwiczenia 2 i 3 oraz ćwiczenie 4 (trzeba przeciągnąć, sprawdzić i poprawną wersję wpisać w zeszyt.
Postaram się zapisać w pracach domowych w dzienniku, ale zobaczę czy się uda. Pozdrawiam