Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

Opisywanie sytuacji wyrażeniami algebraicznymi. 6a

 Witam w nowej rzeczywistości :) Serdecznie pozdrawiam Filipa, którego widzę :) proszę otworzyć stronę z linku w epodręcznikach
https://epodreczniki.pl/a/wyrazenia-algebraiczne/DdLuhthhR
Proponuję co minutę-dwie odświeżać stronę, wtedy będziemy na bieżąco, jest uruchomione połączenie audio na FB, ale na innych lekcjach się nie sprawdziło. Widzę, jednak dzięki niemu ile osób obserwuje lekcję :)
Liczę na Waszą pomoc, jeżeli pojawią się problemy. wszelkie uwagi proszę kierować na dziennik (na razie skrzynka odbiorcza się zawiesiła) lub na FB, podałem linki i widzę, że działają - niektórzy z nich skorzystali
Lekcje będą zostawały na stronie, przynajmniej przez jakiś czas, tak że będzie można do nich wracać.
Wracając do tematu, wyrażenia algebraiczne, to opisane zdarzenia za pomocą liczby i symboli, wspomnieliśmy o tym na lekcji na początku działu jeszcze pod koniec lutego.
W przykładzie pierwszym z podanej strony, mam mamę, Kasię i tatę. Żeby zapisać zależność, musimy wybrać osobę od której zaczniemy. Może to być każda z nich, ale od niektórych będzie łatwiej zacząć
Jeżeli w przykładzie jest odniesienie do mamy, we wszystkich zależnościach, najłatwiej jest oznaczyć wiek mamy jako niewiadomą, w tym przypadku m - wiek mamy
Stąd możemy znaleźć odniesienie do Kasi, skoro jest 3 razy młodsza, tzn. że wiek mamy należy podzielić przez 3, mamy więc
m:3 - wiek Kasi
podobnie określamy wiek taty, jeżeli mama jest młodsza, to tata musi być starszy, więc
m+4 - wiek taty
Proszę samemu wykonać następne ćwiczenie
Powinno być jak w linku
https://sway.office.com/aEZu7tj44fNH2fAM 
Warto kontrolować na bieżąco czy się linki otwierają, w razie problemów prosze o informację. ja mam inny podgląd przy włączonej edycji
Zróbmy ćw. 2
Robert jest 2 razy młodszy od swojej mamy, a mama jest o 5 lat młodsza od taty Roberta. Oznaczmy literą r wiek Roberta.
mamy więc
2r - wiek
mamy, oraz
2r+ 5 wiek
taty

Przejdźmy do ćwiczenia 5
Oliwia ma w skarbonce p monet pięciozłotowych i d monet dwuzłotowych. Ile łącznie pieniędzy w monetach o tych nominałach znajduje się w skarbonce Oliwii?
Musimy uwzględnić wartość monet, ich ilość, bo to dopiero daję kwotę.
Wynika stąd
5*p - wartość monet 5-ciozłotowych, oraz 2*d - wartość monet 2-wuzłotowych, cała kwota to
5p + 2d

pasuje odpowiedź druga,

I-wsza jest niewłaściwa, ponieważ zamienione są wartości

trzecia - bo wartość jest dodana do ilości, a całość wymnożona przez siebie, to tak jakby 2zł pomnożył przez 5 zł
ostatnia dodaje tylko ilość monet, nie wartość.
W następnej klasie pisze się łatwiej, można wykorzystać część materiału z poprzedniej klasy (lekcji) poprzez skopiowanie. Jak wspomniałem wcześniej, cały zapis zostanie na stronie, do momentu jak będzie za dużo lub jak trzeba będzie usunąć. Można korzystać niezależnie od klasy. Nie wiadomo jak długo potrwa obecny stan, ale proszę traktować to poważnie, i wykonywać to co robimy. 
Przez całą godzinę nie połączyło mnie w transmisji na żywo, ale pokazało 2 osoby, co mnie cieszy, że ktoś podszedł do tego poważnie.
Do domu
będzie zadane ćwiczenie 3i 4 (to co zostało).
Uwagi
Jeżeli są jakieś uwagi, sugestie proszę o informacje. Mam wrażenie, że niewiele osób było zainteresowanych. Przy transmisji na żywo, może warto założyć konto google, wtedy można pisać na czacie na FB
PS
Nie wiem kiedy skasowała się część (początkowa) lekcji, później się przestawiła. Teraz mam nadzieję, już jest OK Pozdrawiam
PS2
Pozdrawiam Maję z 6b, która przyszła do nas na lekcję :)
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat