Zespół Szkół nr 3 w Legionowie

  • tel. (22) 774-55-29

Jesteś tutaj:

Kategorie

Główna treść strony

Opisywanie sytuacji wyrażeniami algebraicznymi. 6b

Witam, proszę otworzyć stronę z linku w epodręcznikach
https://epodreczniki.pl/a/wyrazenia-algebraiczne/DdLuhthhR
Proponuję co minutę-dwie odświeżać stronę, wtedy będziemy na bieżąco
uruchomiłem połączenie audio na żywo na FB, ale jest tylko jedna osoba, tyle mi pokazuje licznik
Jeżeli będą problemy, będziemy próbowali je na bieżąco rozwiązywać, liczę też na Wasze podpowiedzi, więcej przebywaćie na FB
Wyjaśnię na czym będzie polegać lekcja, mam nadzieję, że z czasem udoskonalimy ją, proszę nie zwracać uwagi na literówki, przy szybkim pisaniu zadarza się
Osoba z czatu zniknęła, można zadawać pytania przez dziennik, będą zaglądał do niego i w miarę odpowiadał
Wracając do tematu, wyrażenia algebraiczne, to opisane zdarzenia za pomocą liczby i symboli, wspomnieliśmy o tym na lekcji na początku działu jeszcze pod koniec lutego.
W przykładzie pierwszym z podanej strony, mam mamę, Kasię i tatę. Żeby zapisać zależność, musimy wybrać osobę od której zaczniemy. Może to być każda z nich, ale od niektórych będzie łatwiej zacząć
Jeżeli w przykłazdie jest odniesienie do mamy, we wszystkich zależnościach, najłatwiej jest oznaczyć wiek mamy jako niewiadomą, w tym przypadku m - wiek mamy
Stąd możemy znaleźć odniesienie do Kasi, skoro jest 3 razy młodsza, tzn. że wiek mamy należy podzielić przez 3, mamy więc
m:3 - wiek Kasi
podobnie określamy wiek taty, jeżeli mama jest młodsza, to tata musi być starszy, więc 
m+4 - wiek taty
Proszę samemu wykonać następne ćwiczenie
Proszę, niech ktoś skopiuje link sway_a i powie czy wyświetlił się obraz, u mnie wyświetla się tak, jak wstawiłem
Zróbmy ćw. 2 
Robert jest 2 razy młodszy od swojej mamy, a mama jest o 5 lat młodsza od taty Roberta. Oznaczmy literą r wiek Roberta. 
mamy więc 
2r - wiek mamy, oraz 
2r+ 5 wiek taty
Przejdźmy do ćwiczenia 5
Oliwia ma w skarbonce p monet pięciozłotowych i d monet dwuzłotowych. Ile łącznie pieniędzy w monetach o tych nominałach znajduje się w skarbonce Oliwii? 
Musimy uwzględnić wartość monet, ich ilość, bo to dopiero daję kwotę.
Mamy więc 
5*p - wartość monet 5-ciozłotowych, oraz 2*d - wartość monet 2-wuzłotowych, cała kwota to 
5p + 2d
pasuje odpowiedź druga, 
I jest niewłaściwa, ponieważ zamienione są wartości
trzecia - bo wartość jest dodana do ilości, a całość wymnożona przez siebie, to tak jakby 2zł pomnożył przez 5 zł
ostatnia dodaje tylko sztuki, nie wartość
Do domu
będzie zadane ćwiczenie 3i 4 (to co zostało).
Uwagi
Jeżeli są jakieś uwagi, sugestie proszę o informacje. Mam wrażenie, że niewiele osób było zainteresowanych. Przy transmisji na żywo, może warto założyć konto google, wtedy można pisać na czacie na FB
W ciągu lekcji dostałem 9 propozycji znajomości, ale żadna nie była z 6B. Pozdrawiam
Mam potwierdzenie, że Pati uczestniczyła w lekcji - cieszę się i serdecznie pozdrawiam
Pozdrawiam również Maję, która pomyliła klasy :)
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Ministerstwo Edukacji Narodowej
  • Mam 6 lat