Doświadczenia to najlepsza okazja do trenowania myślenia naukowego, do przewidywania i wyciągania wniosków. Uczniowie klasy 2B poznali już skutki połączenia sody oczyszczonej z octem. Jednak nie wiedzieli, że podobny eksperyment można zrobić z kwaśnym sokiem owoców - grejpfruta, pomarańczy i cytryny. Pierwszym etapem pracy było omówienie kolejności dodawania składników. Następnie dzieci podawały swoje hipotezy, czyli przypuszczenia, co się wydarzy w trakcie doświadczenia. Po tym czasie przystąpiły do działania. Eksperyment się udał!
Jak prawdziwi badacze, dzieci stworzyły kartę obserwacji, aby móc również zapisać swoje wnioski.
Jak prawdziwi badacze, dzieci stworzyły kartę obserwacji, aby móc również zapisać swoje wnioski.
Uczniowie z 2B okazali się prawdziwymi badaczami, którzy choć jeszcze nie znają naukowego wyjaśnienia powstałej reakcji, to są uważnymi obserwatorami i wyciągnęli właściwe wnioski.