Na zajęciach dzieci wykorzystywały glinę, modelowały, odciskały „ślady”, a następnie będą malować oraz ozdabiać wypalone ceramiki. Dzięki temu twórczość naszych artystów jest atrakcyjna wizualnie nie tylko pod względem formy. Praca z materiałem, jakim jest glina, już sam z nim kontakt (ugniatanie, wałkowanie) przysparza dzieciom wiele radości. Zróżnicowane tematycznie prace pozwalają wciąż na nowo odkrywać możliwości drzemiące w „uśpionym” materiale. Dodatkowym atutem jest połączenie ceramiki z zadaniami plastycznymi, dzięki czemu można osiągnąć etapowe prace, które łączy wspólny temat.
Warsztaty ceramiczne mają na celu:
- rozwój wyobraźni, wrażliwości i kreatywnego myślenia,
- doskonalenie sprawności manualnych: motoryka mała, koordynacja oko-ręka,
- zainteresowanie dziecka ceramiką, technologią, sztuką,
- kształtowanie estetyki: projekt i kompozycja,
- ćwiczenie cierpliwości i odpowiedzialności za miejsce pracy,
- kształtowanie zachowań społecznych poprzez pracę w grupie,
- umiejętność skupienia, koncentracji na wykonywanej pracy,
- wyciszenie w przypadku dzieci nadpobudliwych,
- dowartościowanie - "ja mogę i potrafię", "moja praca jest świetna", "sam to zrobiłem", "poniosłem porażkę, ale umiem sobie z tym poradzić"
Zanim przystąpiliśmy do pracy Pani Joasia objaśniła nam, z jakim materiałem będziemy pracować opowiedziała o swojej pasji oraz o tym, w jaki sposób robi się i wypala gliniane przedmioty. Następnie każdy z nas odział na siebie fartuszek i zasiadł na stanowisko pracy, gdzie czekał już na niego wałek, cerata, foremki, no i oczywiście glina - bez której nic tak pięknego tego dnia by nie powstało. Artystka pokazała dzieciom przykładowe prace wykonane z gliny.
Druga część warsztatów polegała na pracy samodzielnej dzieci. Pani Joasia przywiozła ze sobą glinę i przeróżne formy, z których uczniowie mogli korzystać wykonując własne prace. Radości było, co nie miara; wszystkie dzieci z przejęciem ugniatały
Druga część warsztatów polegała na pracy samodzielnej dzieci. Pani Joasia przywiozła ze sobą glinę i przeróżne formy, z których uczniowie mogli korzystać wykonując własne prace. Radości było, co nie miara; wszystkie dzieci z przejęciem ugniatały
i modelowały serduszka, samochody, statki, domy, drzewka i inne kształty, które sobie wcześniej wybrały.