Najnowsze badania naukowe i obserwacje wskazują na to, że najbardziej nawet udostępnione środki masywnego przekazu, artystycznego, jak widowiska telewizyjne, filmy, koncerty czy audycje radiowe, nie zaspokajają w pełni potrzeb psychicznych dzieci, szczególnie w wieku szkolnym.
Dzieci te opanowały już na tyle język ojczysty, że rozumieją przekazywane im utwory literackie, umieją wyrazić związane z nimi przeżycia, a co najważniejsze – lubią słuchać opowiadań, wierszy, piosenek. Nauczyciele pośredniczą w odbiorze utworu literackiego przez dzieci za pomocą żywego słowa, doboru wartościowych książek, wierszy, organizowania teatrzyków. Połączenie piękna słowa, muzyki i ruchu z prostymi środkami scenografii, dekoracje, kukiełki w teatrzyku, pacynki itp., wszystko to wywołuje przeżycia estetyczne, budzi je i kształtuje.
Miniony tydzień był w szkole tygodniem teatralnym, w ramach którego dzieci poznały wiele nowych pojęć i zagadnień, m. in.: scena, reżyser, scenografia, kostiumy, kurtyna, kulisy, sufler, pacynka, kukiełka, marionetka.
Dzieci oglądały zdjęcia i wykonywały ćwiczenia dotyczące teatru. Na zwieńczenie tygodnia, 29 listopada, wykonaliśmy swoje własne kukiełki. Dzieci zrobiły je z drewnianych łyżek kuchennych, które doskonale sprawdziły się w tej roli. Powstało wiele fantastycznych postaci, wśród których znalazły się lalki o bujnych czuprynach i kolorowych strojach.
Dzieci były pochłonięte pracą i z wielkim przejęciem wykonywały swoje kukiełki.
Piękne prawda?
Gotowe prace choć chciałam by pięknie ozdobiły naszą klasę, dzieci koniecznie chciały zabrać do domu.
Dzieci były pochłonięte pracą i z wielkim przejęciem wykonywały swoje kukiełki.
Piękne prawda?
Gotowe prace choć chciałam by pięknie ozdobiły naszą klasę, dzieci koniecznie chciały zabrać do domu.