Podczas warsztatów prowadzonych przez instruktorów ze Stowarzyszenia Epsilon Centrum Edukacji i Profilaktyki rodzice mieli przyjemność dowiedzieć się czego naprawdę pragną dzieci? Jak dzielić uwagę pomiędzy potrzebami swoimi i potrzebami dziecka?
Warsztaty z profilaktyki agresji poszerzały wiedzę na temat dotyczący problemu niewłaściwego zachowania dzieci znajdujących się w sytuacjach konfliktowych. Ponadto instruktorzy przekazywali wiedzę dotyczącą, w jaki sposób dzieci manifestują swoje potrzeby oraz jak prawidłowo je odczytać, jak niezaspokojone potrzeby wpływają na zachowanie dzieci, ale też jak wpływać na kształtowanie umiejętności konstruktywnego zaspakajania potrzeb emocjonalnych dziecka w zależności od wieku. W trakcie warsztatów przedstawione zostały sposoby radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi ze szczególnym uwzględnieniem metod konstruktywnego wyciągania konsekwencji. Instruktorzy podkreślali rolę` nagradzania w wychowaniu jako elementu wzmacniania prawidłowych zachowań oraz wpływu nagradzania na zachowanie dziecka i jego obraz samego siebie.
Ponadto rodzice pracując w grupach zastanawiali się nad pytaniem - jakie wymagania mogę stawiać dziecku w wieku szkoły podstawowej w egzekwowaniu właściwego zachowania?
Warsztaty
Warsztaty z profilaktyki agresji poszerzały wiedzę na temat dotyczący problemu niewłaściwego zachowania dzieci znajdujących się w sytuacjach konfliktowych. Ponadto instruktorzy przekazywali wiedzę dotyczącą, w jaki sposób dzieci manifestują swoje potrzeby oraz jak prawidłowo je odczytać, jak niezaspokojone potrzeby wpływają na zachowanie dzieci, ale też jak wpływać na kształtowanie umiejętności konstruktywnego zaspakajania potrzeb emocjonalnych dziecka w zależności od wieku. W trakcie warsztatów przedstawione zostały sposoby radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi ze szczególnym uwzględnieniem metod konstruktywnego wyciągania konsekwencji. Instruktorzy podkreślali rolę` nagradzania w wychowaniu jako elementu wzmacniania prawidłowych zachowań oraz wpływu nagradzania na zachowanie dziecka i jego obraz samego siebie.
Ponadto rodzice pracując w grupach zastanawiali się nad pytaniem - jakie wymagania mogę stawiać dziecku w wieku szkoły podstawowej w egzekwowaniu właściwego zachowania?